Wie ben ik?


Even voorstellen

Ik ben Brenda de Bresser.

Ik werk, behalve in mijn praktijk, als leerkracht op een jenaplanschool. Ik sta voor groep 6-7-8. Daarnaast heb ik ervaring met kleuters en groep 3 en 4. Ik werk vanuit het principe dat elk kind uniek is en zich veilig moet voelen om tot leren te komen. Dan ontwikkelt een kind zich optimaal. Daarnaast ben ik ook moeder van twee lieve kinderen. 

Mijn achtergrond:

Ik heb meerdere studies afgerond die ervoor zorgen dat ik een passende begeleiding kan vaststellen, die aansluit bij de individuele leerling: 

  • Sociaal Pedagogisch Werker;
  • PABO;
  • Remedial Teaching;
  • Jenaplanopleiding;
  • Post-HBO opleiding leescoördinator. 
Daarnaast heb ikdenodige cursussen en trainingen gevolgd: 
  • Motorische ontwikkeling;
  • Sociaal emotionele ontwikkeling op de basisschool;
  • NT2 onderwijs;
  • Meervoudige intelligentie;
  • Autisme;
  • ADHD;
  • Beelddenken;
  • Dyslexie;
  • ICT algemeen en 21 eeuwse vaardigheden;
  • Omgaan met faalangst;
  • Executieve functies;
  • Dyscalculie;
  • Hoogsensitiviteit;
  • Met woorden in de weer, een methode om de woordenschat van kinderen uit te breiden. 
  • Weerbaarheid & zelfvertrouwen;
  • Werkhouding & concentratie;
Ik ben lidvande Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers (LBRT), om zo op de hoogte te blijven van ons vakenom in contact te blijven met collega's.  


Ervaring:

Ik sta al 14 jaar voor de klas, waar ik ook bouwcoordinator ben en ik werk al 10 jaar in mijn eigen praktijk. Ik begeleid al jaren meerdere leerlingen per week. Daarnaast werk ik op meerdere scholen waar ik de arrangementen verzorg. Dit alles doe ik met heel veel plezier. 

De praktijkruimte

De leerlink is een praktijk voor remedial teaching en huiswerkbegeleiding. Ik begeleid kinderen met een leer- of gedragsprobleem/stoornis, zowel van het basis- als voorgezet onderwijs in de omgeving van Waalwijk en Tilburg. De praktijkruimte, in Sprang-Capelle, is erg vriendelijk en huiselijk ingericht. Ik heb hier alle middelen tot mijn beschikking om onderzoek te doen en uw kind goed te kunnen begeleiden.


Verhaal achter de naam

De naam is ontstaan vanuit mijn ervaring in de praktijk. Ik merk dat kinderen in het basisonderwijs steeds meer moeite hebben om een geleerde vaardigheid toe te passen in andere situaties of vakken. De vaardigheden worden niet geïntegreerd. Ze krijgen instructie, snappen die, maar leggen niet de link in hun hoofd tussen de geleerde vaardigheid en andere situaties. Daardoor ebt het weer weg. Daarnaast is de link tussen school en thuis soms zoek. Mijn doel is het om die links te herstellen. Zo is 'De leerlink' ontstaan.