Wie ben ik?


Even voorstellen

Ik ben Brenda de Bresser.

Ik werk, behalve in mijn praktijk, als leerkracht op een jenaplanschool. Ik sta voor groep 6-7-8. Daarnaast heb ik ervaring met kleuters en groep 3 en 4. Ik werk vanuit het principe dat elk kind uniek is en zich veilig moet voelen om tot leren te komen. Dan ontwikkelt een kind zich optimaal. Daarnaast ben ik ook moeder van twee lieve kinderen. 

Mijn achtergrond:

Ik heb meerdere studies afgerond die ervoor zorgen dat ik een begeleiding kan vaststellen, die aansluit bij de individuele leerling: Sociaal Pedagogisch Werker, PABO, Remedial Teaching, Jenaplanopleiding en de post-HBO opleiding leescoördinator. Daarnaast heb ik de nodige cursussen gevolgd: motorisch onderzoek, NT2 onderwijs, meervoudige intelligentie, autisme, ADHD, beelddenken, dyslexie, ICT en omgaan met faalangst. Tevens rondde ik 'Met woorden in de weer' af, een methode om de woordenschat van kinderen uit te breiden. Ik ben lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers (LBRT), om zo op de hoogte te blijven van ons vak en in contact te blijven met collega's.  


De praktijkruimte

De leerlink is een praktijk voor remedial teaching en huiswerkbegeleiding. Ik begeleid kinderen met een leer- of gedragsprobleem/stoornis, zowel van het basis- als voorgezet onderwijs in de omgeving van Waalwijk en Tilburg. De praktijkruimte, in Sprang-Capelle, is erg vriendelijk en huiselijk ingericht. Ik heb hier alle middelen tot mijn beschikking om onderzoek te doen en uw kind goed te kunnen begeleiden.


Verhaal achter de naam

De naam is ontstaan vanuit mijn ervaring in de praktijk. Ik merk dat kinderen in het basisonderwijs steeds meer moeite hebben om een geleerde vaardigheid toe te passen in andere situaties of vakken. De vaardigheden worden niet geïntegreerd. Ze krijgen instructie, snappen die, maar leggen niet de link in hun hoofd tussen de geleerde vaardigheid en andere situaties. Daardoor ebt het weer weg. Daarnaast is de link tussen school en thuis soms zoek. Mijn doel is het om die links te herstellen. Zo is 'De leerlink' ontstaan.