De begeleiding kan bestaan uit verschillende onderdelen gericht op een bepaald vakgebied, een leer- en of gedragsprobleem, een sociaal emotioneel probleem, een bepaalde achterstand, een motorisch probleem of één van onderstaande onderwerpen. Een combinatie van meerdere gebieden is natuurlijk ook mogelijk.
Expertise
Mijn expertise ligt op de volgende gebieden:
- Motorische vaardigheden;
- Sociaal emotionele vaardigheden;
- Pedagogisch handelen;
- NT2 onderwijs;
- Meervoudige intelligentie;
- Autisme;
- ADHD;
- Beelddenken;
- Dyslexie;
- ICT vaardigheden;
- Faalangst;
- Weerbaarheid & zelfvertrouwen;
- Werkhouding & concentratie;
- Executieve functies;
- Hoogbegaafdheid;
- Hoogsensitiviteit;
- Didactische vakken zoals taal, spelling, lezen, begrijpend lezen en rekenen
Ik begeleid, al sinds 2009, leerlingen in het basisonderwijs en voortgezetonderwijs. Nu sinds een aantal jaar begeleid ik meerdere
leerlingen met een arrangement op verschillende basisscholen. Ik heb veel ervaring met het werken met kinderen met autisme. Het is geweldig bijzonder om deze kinderen verder te kunnen
helpen in hun ontwikkeling. Dit vraagt om een specifieke begeleiding.
Daarnaast ook veel ervaring met ADHD, faalangst, sociale vaardigheden, werkhouding en executieve functies.
Ik werk nauw samen met de IB’er en ondersteun ook deze zoveel mogelijk. Hierbij schrijf ik mijn handelingsplannen in het OPP zodat dit
meteen werkdruk verlagend is. Ik heb 14 jaar onderwijservaring waarvan ook een deel IB werkzaamheden. Hierdoor is de samenwerking een stuk makkelijker omdat ik weet wat er nodig
is.